Amerika 2016: De Voorbereidingen

Onze droom
Na ons trouwen zijn wij niet op huwelijksreis geweest, omdat we door wilden sparen voor een reis naar Amerika. Mede door de series van Bassie en Adriaan, Baywatch, CSI en de films die zich afspelen in Amerika, is deze droom er nog steeds. Na 12,5 jaar wordt het dan eindelijk werkelijkheid!! We gaan op “huwelijksreis” naar Amerika!! We gaan alleen niet met ons tweeën, maar met ons vieren! De kids gaan ook mee!!

23-09-2015: Na offertes te hebben opgevraagd bij reisorganisaties, zijn we uitgekomen bij Tioga Tours. Na veel overleg, is onze reis dan nu echt geboekt.

We gaan een rondreis maken door West-Amerika met een SUV. We starten in San Francisco voor drie dagen en gaan zo langs de kustlijn naar Los Angeles. Hierna gaan we een stukje van de historische route 66 rijden om bij de Grand Canyon uit te komen. We vervolgen onze reis via Monuments Valley naar Lake Powell waar we de Upper Antelope Canyon Tour gaan doen. Hierna zullen we via Bryce Canyon naar Zion N.P. gaan. We reizen dan door naar Las Vegas waar we in een circus hotel overnachten voor twee nachten. De reis zal verder gaan via Death Valley naar Mammoth Lakes. Hier zullen we via de Tioga Pass door Yosemite N.P. rijden om aan de andere kant te kunnen overnachten. Onze reis is dan bijna afgelopen. We rijden dan terug naar San Francisco om daar de volgende dag met het vliegtuig terug naar Nederland te gaan.

Route USA

02-10-2015: We hebben toestemming om Amerika binnen twee jaar in te mogen. De ESTA (visum) aanvraag is goedgekeurd. De aanvraag hebben we hier gedaan: www.esta.cbp.dhs.gov

28-11-2015: Na altijd een ID kaart te hebben gehad, moeten we nu gaan wennen aan een paspoort. Vandaag hebben we ze opgehaald. Ze zien er gaaf uit! Ben benieuwd of we stempels krijgen als we naar Amerika gaan.

10-01-2016: Na lang nadenken over het feit of wij de juiste beslissing hebben genomen over de vluchtkeuze met een overstap, hebben we toch de vlucht laten omzetten in een rechtstreekse vlucht met de KLM. De rust is weer terug en deze stress is weg. Hierbij hebben we direct onze stoelen in het vliegtuig 747-400 gereserveerd. 😄 Heenweg zitten we met ons vieren naast elkaar in het gangpad achterin. Stoelnummers 63 DEFG. Terugweg zitten we bij het raam en 1 van ons in het gangpad. Wel naast elkaar gelukkig. Stoelnummers 43 GHJK.

20-3-2016: De kids uit logeren en wij naar de Reizigersbeurs, georganiseerd door Tioga Tours, in Hilversum! Erg leuk om een impressie te krijgen van onze reis d.m.v. een presentatie en reisverslagen van reizigers door reizigers zelf gegeven. Weer een aantal tips en trips erbij!! Of de reis fantastisch wordt, weten we nog niet. Maar de voorpret is in ieder geval geweldig!! 😄

24-3-2016: “Een tweede creditcard is altijd handig. Voor het geval er een geblokkeerd wordt, heb je altijd nog een andere.” Deze tip kregen we mee op de reizigersbeurs. Dit hebben we gedaan en de pas is binnen. Ook hebben we de betaalpas, vanaf dag 1 van de vakantie, van Europa naar Noord-Amerika gezet. Is dit ook maar weer geregeld!

9-4-2016: Onze litaratuur is binnen. Een interessant weetjesboek voor kids vanaf 8 jaar en een informatiefboek voor de volwassenen. Het boek voor volwassenen staat vol met reisideeën, bezienswaardigheden en praktische tips.

20-4-2016: Helemaal blij!!! Alle reispapieren hebben we vandaag ontvangen en we hebben tickets kunnen bemachtigen voor Alcatraz!!!! www.alcatrazcruises.com. Deze tickets worden 90 dagen voor gebruik in de verkoop gezet en zijn heel snel uitverkocht.

24-4-2016: Tijdens het zoeken naar bezienswaardigheden op het internet, kwamen we deze leuke en interessante sites tegen. Hierin staan nuttige en bruikbare informatie.

www.rondreis.nl

www.stedentrips.nl

www.ontdek-amerika.nl/grandcanyon

www.tiogatours.nl/californie/san-simeon

www.tiogatours.nl/bryce-canyon

www.tiogatours.nl/arizona/page

www.hetbestevanwestamerika.nl

30-4-2016: Bij de ANWB kun je internationale rijbewijzen kopen. (Je hoort hier verschillende geluiden over of dit noodzakelijk is of niet. Uit voorzorg hebben we dit toch maar gedaan.) Nadat we de formulieren hebben ingevuld, een pasfoto hebben afgegeven en €17,50 per rijbewijs hebben betaald, kregen we de rijbewijzen mee.

24-5-2016: Op andere blogs lazen we steeds dat in het plaatsje San Simeon weinig eetgelegenheden zijn en dat de wachtrijtijd op kan lopen van wel driekwartier tot een uur. Dit moeten we zien te voorkomen. We hebben de restaurants bekeken op TripAdvisor en zo hebben we via de mail een reservering gedaan bij het restaurantManta Rey. We hebben een bevestiging ontvangen. Tot zover goed geregeld.

11-6-2016: Het enige wat nog gedaan moest worden, is vandaag afgerond. De medicijnenverklaringen zijn gelegaliseerd bij de rechtbank. De procedure is te bekijken op deze website: www.hetcak.nl. Nu kunnen we zorgeloos op vakantie!

17-7-2016: 24 Uur van te voren kun je online inchecken. Dit hebben we gedaan!!!!